1. Zaujímavosť:
Ďaľším z možných, alternatívnych a ekologických pohonov motocyklov budúcnosti, je vodík.

Alebo presnejšie povedané, vodíkový palivový článok. Vízia motocyklu s vodíkovým pohonom, je pomerne staršieho času, ale prečo si ho nepripomenúť. Už v marci 2005 bol vo Velkej Británii predstavený prototyp takzvaného ENV (Emissions Neutral Vehicle) z designerskej dielne Seymour & Powell, ktorý vznikol v spolupráci s firmou Intelligent Energy.

Kompaktná pohonná jednotka bola navrhnutá tak, aby sa palivový článok dal bez problémov vybrať a použiť ako zdroj energie aj pre iné zariadenia. Do malej nádrže pod sedadlom sa potom vojde dostatok paliva (stlačený vodík) na precestovanie asi 160km. Pohonná jednotka je schopná udeliť zrýchlenie na 80 Km/hod za 12 sekund.

Jeho konštrukcia je ľahká a kompaktná, preto by sa mohlo jezdcovi zdať, že riadi skôr horský bicykel, než motocykel, ale konštrukčne to motocykel rozhodne je. Chod stroja je absolútne tichý, a preto sa pri výrobe počíta s určitým hlukovým zariadením, ktoré by imitovalo zvuk motocykla, v mestskej premávke. Je to hlavne z bezpečnostných dôvodov, aby bol v tejto hustejšej premávke počutý, ako chodcami, tak aj ostatnými vozidlami a účastníkmi premávky. Zvuk motora sa bude dať potom vypnúť v otvorenej krajine, pre vychutnanie si tichej jazdy v lone prírody… Pre detajlnejšie informácie doporučujem stránku výrobcu: ~1
2.zaujímavosť:
Dainese testuje helmu so zabudovaným komunikačným systémom
Cestovatelia na motorkách určite ocenia novú snahu Dainese spríjemniť im vzájomnú komunikáciu na dlhých cestách.
Cestovatelia na motorkách určite ocenia novú snahu Dainese spríjemniť im vzájomnú komunikáciu na dlhých cestách. Nový typ prilby „Airstream Course Infinity“ obsahuje zabudovaný bezdrôtový interkom. Pre naviazanie spojenia s mobilným telefónom je na prilbe inštalované bluetooth rozhranie. Systém ponúkne motorkárom možnosť dorozumievať sa počas jazdy so svojimi priateľmi až do vzdialenosti 400m. Naraz spolu môžu hovorť len traja účastníci, celkový počet ďalších užívateľov, ktorí môžu rozhovor počúvať, však nie je obmedzený. Prilba prechádza teraz testovacou fázou, do sériovej výroby ju chce Dainese zahrnúť na jeseň tohoto roku. Cena bola určená na 560 eur.

3.Zaujímavosť:
1 000 000 km s Hondou Goldwing
Juhoafrický motorkári majú od tohto apríla dubna cestovateľskú latku poriadne vysoko. Zarytý cestovateľ, ktorý oslavil svojích 72 rokov, najazdil v apríly na svojom Goldwingu milióntý kilometer.
Juhoafrický motorkári majú od tohto apríla dubna cestovateľskú latku poriadne vysoko. Zarytý cestovateľ, ktorý oslavil svojích 72 rokov, najazdil v apríly na svojom Goldwingu milióntý kilometer. Informoval o tom jihoafrický denník „The Independat on Saturday“ 28.apríla 2007. Túto neuvrriteľnú porciu kilometrov najazdil motorkár s ménom Des Pistorius na stroji Honda Goldwing, ktorý ako ojazdený zakúpil v roku 1981 . Tenkrát mala jeho Honda na tachometri nesmelých 1900 kilometrov. Pan Des Pistorius zastáva názor, že Goldwing je najlepšou motorkou, ktorá sa kedy vyrábala. To isté si pravdepodobne myslí aj jeho pes, ktorý s ním v špeciálnom kontejneri absolvoval väčšinu jeho ciest.

Behom spomínaného jedného miliónu kilometrov spotreboval Goldwing 99 zadných a 49 predných pneumatik. Okrem toho tiež 12 akumulátorov. V rokoch 1994 a 2002 prebehol na Goldwingu generálny servis. V súčasnej chvíli je stroj opäť pripravený zdolávať ďalšie kilometry. Prajem 72-ročnému motorkárovi ešte mnoho rokov v sedle svojho motocyklu. A trebars sa pri svojich potúlkach Afrikou stretne aj s českými cestovateľmi na motorkách Jardou Šímov alebo Igorom Brezovarom.